Vanliga frågor och svar

BESTÄLLNING AV SKOLFOTOPRODUKTER

Hur gör man för att beställa bilder?
Innan fotografering skickas ett brev hem (om vi får adresser från kommunen). Där finns en personlig kod som du loggar in med på vår hemsida. I vår webbshop kan du se bilder och göra din beställning. Om man inte har tillgång till internet finns möjlighet att skicka in en beställningstalong som finns längst ner på infobrevet.
Jag har tappat bort min beställningskod. Hur gör jag för att få en ny?
Här på vår hemsida under fliken kontakt kan du beställa en ny inloggningskod. Annars kan du alltid kontakta oss på mejl eller telefon.
Skilda föräldrar, båda vill beställa, hur gör vi?
De föräldrar som uppgett skilda adresser hos förskolan/kommunen ska automatiskt få varsitt brev med fotoinfo hemskickat. Har man inte fått något brev kan man här på sidan under fliken kontakt beställa en kod.
Kan jag ge min beställningskod till någon annan?
Beställningskoden är personlig, ge den inte till någon annan. Om någon anhörig vill göra egen beställning kan de kontakta oss och få en egen kod.
Jag vill efterbeställa fler bilder, går det?
Du kan logga in igen med samma kod för att beställa fler bilder, eller använda efterbeställningslappen som följer med i ditt bildpaket.
Kan jag beställa bilder från tidigare år?
Det går bra att beställa bilder från tidigare år! Bilder från 2013 och 2014 finns i webbshoppen, maila eller ring oss även efter beställning för att vi ska kunna behandla er beställning snabbast möjligt. Kontakta oss på mejl eller telefon om det gäller äldre bilder.
Varför kan jag inte välja bakgrund själv?
Vi har noterat att en del av våra konkurrenter har den möjligheten, men vi anser inte att resultatet blir tillräckligt bra för att använda oss av den tekniken. Vi beskär bilden och väljer att lyfta fram barnet som det viktiga, inte bakgrunden.
Kan man välja bland olika tagningar?
Ja, möjligheten finns att välja mellan 3 olika tagningar. Varje bildark kan innehålla en valfri tagning.

FOTOGRAFERING & BILDBEHANDLING

Mitt barn var frånvarande på fotodagen, finns det möjlighet att fotografera vid annat tillfälle?
Vi kommer tillbaka till stora skolor en gång till och fotograferar de barn som varit frånvarande vid ordinarie fotografering. För förskolan har vi i vissa kommuner några “drop-in” fotograferingar varje höst för de barn som missat fotograferingen eller vill ta syskonfoto. Även barn från förskolor vi inte fotograferar i vanliga fall är välkomna!
Finns det möjlighet att ta syskonbilder?
Vi fotograferar syskonbilder hos förskolan i mån av tid och efter önskemål. Annars vid drop-in (se ovan).
Retuscherar ni bilderna?
Vi retuscherar inte bilder. Men vi kan göra undantag för föräldrar som särskilt ber oss att plocka bort ett tillfälligt sår eller liknande.

LEVERANS

Hur lång är leveranstiden?
2-4 veckor efter din beställning bör du ha fått hem dina bilder. Har du inte fått det kan du kontakta oss på mejl eller telefon för att se om något blivit fel. Skolkatalogen tar ca 6-8 veckor, beroende på vilken typ av katalog din skola har beställt.

BETALNING & RABATT

Hur betalar man?
När du gjort din beställning följer en faktura med i ditt bildpaket. Det är enda betalningssättet.
Har ni flerbarnsrabatt?
Ja den gäller vid köp av minst 3 bildpaket med minst 7 bildark tillsammans.
När får man syskon/flerbarnsrabatt?

Köp först minst 2 bildpaket med tillsammans minst 6 bildark för ordinarie pris.
Från bildpaket 3 eller tidigast bildark nr 7 får du sedan 20:- rabatt per bildark och därpå följande som du beställer.

Gör så här om du är berättigad till flerbarnsrabatt:
Räkna själv ut din rabatt
vid betalning med hjälp av dessa uppgifter. Vi drar inte av rabatt i förväg.
Skicka sedan ett mail till rabatt@skolfotomitt.se. Uppge vilken faktura rabatten ska räknas av på samt uppgifter om övriga fakturanummer eller kundnummer (eller barnens namn, skola/förskola, grupp). Därefter lägger vi in rabatten i efterhand.

Katalog eller förstoringar omfattas ej av flerbarnsrabatt.

Kan man dela upp betalningen?
Är du i behov av att göra en delbetalning kan du kontakta oss på mejl eller telefon så löser vi det.

SKADADE ELLER FELAKTIGA BILDER
Bilderna är felaktiga eller har blivit skadade, hur gör jag?
Kontakta oss först på mejl eller telefon för att få nya bilder hemskickade. Vi meddelar om de skadade bilderna ska skickas tillbaka.

FAKTURA & BETALNINGSPÅMINNELSE

Jag har fått en betalningspåminnelse trots att jag redan betalt?
Kontakta oss på mejl eller telefon för att se vad se vad som kan ha hänt.
Kan jag betala för fler barn på samma inbetalningskort?
Nej, du kan inte betala för fler barn på samma faktura. Viktigt att betala till rätt OCR-nummer.
Vilka kostnader tillkommer vid betalningspåminnelse?
Det ordinarie paketpriset gäller fortfarande men 60:- påminnelseavgift per faktura tillkommer. Syskonrabatt gäller ej vid betalningspåminnelse.

Kommentarer inaktiverade.